Perspectives and settings for teaching reading
DOI:
https://doi.org/10.18265/1517-03062015v1n12p58-61Palavras-chave:
teaching, reading, textResumo
Reading a text allows a variety of interpretation by different readers, governed by factors such as purposes, background knowledge, and the relationship between the reader and the text. This paper presents some pedagogical implications to the teaching of reading in a foreign language. Therefore, in order to help foreign language teachers, we present an overview of some relevant aspects to the teaching of reading in a dynamic and interactive setting.
Downloads
Referências
AEBERSOLD, J. A.; FIELD, M. L. From reader to reading teaching – issues and strategies for second language classroom. Cambridge University Press, 1997.
ALDERSON, C.; URQUHART, A. H. Reading in a foreign language. Longman, New York, 1995.
GRELLET, F. Developing reading skills. Cambridge University Press, 1998.
HUTCHINSON, T.; WATTERS, A. English for Specific Purpose: a learning-centred approach. Cambridge University Press, 1995.
NUTTALL, C. Teaching reading skills in a foreign language. London, Heinemann Educational Books, 1996.
SCOTT, M. Conscientização. Cepril/PUC, São Paulo, 1986.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Esta revista, seguindo as recomendações do movimento de Acesso Aberto, proporciona seu conteúdo em Full Open Access. Assim os autores conservam todos seus direitos permitindo que a Revista Principia possa publicar seus artigos e disponibilizar pra toda a comunidade.
A Revista Principia adota a licença Creative Commons 4.0 do tipo atribuição (CC-BY). Esta licença permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, inclusive para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original.
Os autores estão autorizados a enviar a versão do artigo publicado nesta revista em repositório institucionais, com reconhecimento de autoria e publicação inicial na Revista Principia.
Demais informações sobre a Política de Direitos Autorais da Revista Principia encontram-se neste link.