- Submissão
- Submissão online
- Diretrizes para Autores
- Declaração de Direito Autoral
- Política de Privacidade
- Sobre este sistema de publicação
- Sobre
- Foco e Escopo
- Equipe Editorial
- História da Revista Principia
- Normas de homogeneidade
- Comitê de ética
- Política de ética para autores, Conselho Editorial e avaliadores
- Política de retirada de artigos
- Perguntas e respostas frequentes
- Equipe de apoio da Revista Principia
- Conflito de interesses
- Plano de Desenvolvimento Editorial da Revista Principia
- Princípios DEIA (Diversidade, Equidade, Inclusão e Acessibilidade)
- Normas para números especiais na Revista Principia
- Princípios FAIR
- Curso de Escrita Científica - ACS - Prof. Osvaldo
- Sites e manuais sobre boas práticas científicas
Perspectives and settings for teaching reading
Resumo
Reading a text allows a variety of interpretation by different readers, governed by factors such as purposes, background knowledge, and the relationship between the reader and the text. This paper presents some pedagogical implications to the teaching of reading in a foreign language. Therefore, in order to help foreign language teachers, we present an overview of some relevant aspects to the teaching of reading in a dynamic and interactive setting.
Palavras-chave
teaching; reading; text
Texto completo:
Referências
AEBERSOLD, J. A.; FIELD, M. L. From reader to reading teaching – issues and strategies for second language classroom. Cambridge University Press, 1997.
ALDERSON, C.; URQUHART, A. H. Reading in a foreign language. Longman, New York, 1995.
GRELLET, F. Developing reading skills. Cambridge University Press, 1998.
HUTCHINSON, T.; WATTERS, A. English for Specific Purpose: a learning-centred approach. Cambridge University Press, 1995.
NUTTALL, C. Teaching reading skills in a foreign language. London, Heinemann Educational Books, 1996.
SCOTT, M. Conscientização. Cepril/PUC, São Paulo, 1986.
Visitas a este artigo: 1762
Total de downloads do artigo: 1441