Perspectives and settings for teaching reading

Marcus de Souza Araújo

ORCID iD Universidade Federal do Pará (UFPA) Brasil

Resumo

Reading a text allows a variety of interpretation by different readers, governed by factors such as purposes, background knowledge, and the relationship between the reader and the text. This paper presents some pedagogical implications to the teaching of reading in a foreign language. Therefore, in order to help foreign language teachers, we present an overview of some relevant aspects to the teaching of reading in a dynamic and interactive setting.

Palavras-chave


teaching; reading; text


Texto completo:

Referências


AEBERSOLD, J. A.; FIELD, M. L. From reader to reading teaching – issues and strategies for second language classroom. Cambridge University Press, 1997.

ALDERSON, C.; URQUHART, A. H. Reading in a foreign language. Longman, New York, 1995.

GRELLET, F. Developing reading skills. Cambridge University Press, 1998.

HUTCHINSON, T.; WATTERS, A. English for Specific Purpose: a learning-centred approach. Cambridge University Press, 1995.

NUTTALL, C. Teaching reading skills in a foreign language. London, Heinemann Educational Books, 1996.

SCOTT, M. Conscientização. Cepril/PUC, São Paulo, 1986.


DOI: http://dx.doi.org/10.18265/1517-03062015v1n12p58-61

O arquivo PDF selecionado deve ser carregado no navegador caso tenha instalado um plugin de leitura de arquivos PDF (por exemplo, uma versão atual do Adobe Acrobat Reader).

Como alternativa, pode-se baixar o arquivo PDF para o computador, de onde poderá abrí-lo com o leitor PDF de sua preferência. Para baixar o PDF, clique no link abaixo.

Caso deseje mais informações sobre como imprimir, salvar e trabalhar com PDFs, a Highwire Press oferece uma página de Perguntas Frequentes sobre PDFs bastante útil.

Visitas a este artigo: 1762

Total de downloads do artigo: 1441